thewayup

Direktlänk till inlägg 18 februari 2013

Like an All-Star

Av Freddie Thavenius - 18 februari 2013 14:50

Ja för er som är inbitna basketälskare, så vet ni ju att det var All-Star weekend i NBA. The best of the best, som tävlar mot och med varandra. Hur många av er såg hela spektaklet?

Jag själv har haft en jäkla All-Star vecka. Dömde match i torsdags, helt själv, med feber. En sjujäkla alla hjärtans dag. 

Direkt efter var det dags för träning. Gissa om jag mådde bra efteråt? 

Sen så var vi ut med laget på Nöjeshallen och mat på lördagen. Fortfarande med feber, men det stoppade inte mig från att dominera på Lasertag. Eller att äta buffé. 

Söndagen till ära så dömde jag hela fyra matcher för småknattarna. Visst, det är korta matcher och man behöver inte springa direkt mycket. Men det tar på en. Speciellt om man inte är helt frisk. Så nu ligger jag här i soffan, en måndag och känner mig rätt så kraftlös, Träning med laget om ett par timmar. Måste se till att vila lite så jag orkar med 1 1/2 timmes coachande. 


Så tillbaka till NBA då. Vad tyckte ni?

Själv så är jag inte tokimponerad och för mig har denna helg verkligen tappat lite av sin glans. Jag tror nog att spelarna har skoj, men det är helt enkelt inte lika roligt att titta på längre. 

Men jag hoppas det vänder snart och man vekrligen uppskattar det, såsom man gjorde för ett par år sedan. Kanske behöver dom komma med något nytt under denna helg, så det blir lite förnyat på nåt sätt. 


Din tanke och din fundering?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Freddie Thavenius - 17 februari 2014 11:58

Blod, svett och tårar. Som vi alla har delat. Vi har kämpat oss fram och äntligen så kom den. Den som vi alla väntat på. Vinsten!! Skönt, underbart och efterlängtat. Tjejerna gör en helt fantastisk första halvlek och sedan kan vi bara bevaka ledninge...

Av Freddie Thavenius - 12 februari 2014 16:10

Mitt liv har inte direkt varit spikrakt. Likväl som alla andras liv, så har man stött på motgångar i varierande styrka och svårighetsgrad. Det är med min erfarenhet, hinder som visar vilken styrka vi har. Vad vi kan klara av själva och vad vi behöver...

Av Freddie Thavenius - 11 februari 2014 16:24

    Det är inte nog med att dessa två herrar ställs mot varandra igen på fredag i Sporthallen. Dom jämförs också rätt hårt mot varandra, för jobbet som Svensk Baskets Förbundskapten.  Vilken kommer det då att bli?   Jag är ju en aning part...

Av Freddie Thavenius - 11 februari 2014 12:22

Hektiskt. Det är förnamnet.  I helgen är det Region läger. Samt att vi har en oerhört viktig match på söndagen, hemma mot Lidingö. Dom som ligger precis ovanför oss i tabellen. Och har en vinst mer än vad vi har. Ska vi ha någon chans att slippa kv...

Av Freddie Thavenius - 7 februari 2014 12:05

10 raka förluster, det är facit. 10 raka.  Hur jobbigt och påfrestande det är för oss, är det nog ett par av er därute som vet. För nog har vi alla varit där någongång? Kanske inte just specifikt 10 raka förluster, men när det inte går som man vill...

Presentation


Vägen till att bli en professionell basketcoach

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vem är den bästa spelaren genom tiderna?
 Michael Jordan
 Clyde Drexler
 Larry Bird
 Magic Johnson
 Kobe Bryant
 Shaquille O'neil
 Lebron James
 Bill Russel
 Patrick Ewing

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards