thewayup

Alla inlägg under november 2012

Av Freddie Thavenius - 26 november 2012 18:39

Ja vilken helg. Kfum Sundsvall basket var ansvariga för den andra omgången av Rm för flickor 15 grupp F. Gruppen bestod utav Sundsvall, Gladan, Skuru, Arvika och Täby. Tio matcher på två dagar och en fredag kväll. Jag var ansvarig för hela evenemanget med hjälp utav föräldrar, oersättliga Marie och Henning. Allt flöt på bra och med att ha koll på allt, se till att domarna var på plats och att seket också var på plats så skulle jag också döma. Tycker att allt gick kanon. Trots att det var hektiskt kvällen innan så ordnade det sig tillslut.

Förutom helgens projekt, så har jag också startat ett litet sidoprojekt själv. Basket är en utav de största sporterna i världen och i Sverige är det den sport som har flest aktiva invandrarungdomar. Med allt tjat om Sverigedemokraterna, rasism osv så förenar basketen människor från alla möjliga länder. Men gör ingen skillnad på hudfärg eller vart du kommer ifrån. Alla får vara med. Hjälp mig därför att stödja nolltoleransen mot rasismen och det fina som basketen gör genom att använda hashtagen #basketballunites. Har kontaktat basketbollförbundet, ett gäng nba stjärnor för att få igång ett stort nätverk som står bakom att våga säga nej till rasism.

Over and out.

Av Freddie Thavenius - 21 november 2012 22:35

Var ett tag sedan nu. Jag hoppas ni har saknat mig.
Efter tre månader på sjukhus, är det skönt att äntligen vara tillbaka i vardagen. Framförallt att vara tillbaka i basketvärlden. Då basketen är mitt liv. Jag tänker inte gå in på anledningen till varför jag legat på sjukhus i tre månader här. Men jag kan bara säga som så att det inte varit lätt.

Men jag är tillbaka nu och imorgon kommer det ett nytt inlägg om lite positiva saker som hänt i min tränarkarriär.
Det får ni läsa om först imorgon alltså. Keep it clean.

Presentation


Vägen till att bli en professionell basketcoach

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vem är den bästa spelaren genom tiderna?
 Michael Jordan
 Clyde Drexler
 Larry Bird
 Magic Johnson
 Kobe Bryant
 Shaquille O'neil
 Lebron James
 Bill Russel
 Patrick Ewing

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards